Skip to main content

Normindsamling – vil du være med?

Vi arbejder kontinuerligt på at udvikle og forbedre vores prøver til elever i folkeskolen.

Du vil derfor med jævne mellemrum opleve at vi efterspørger deltagere til normindsamlinger på forskellige klassetrin og til forskellige prøver.

Alle skoler i Danmark kan tilmelde sig.

Hvad er en normindsamling?

Når vi laver normindsamling, bruger vi elevernes anonymiserede resultater. De indsamlede data bearbejdes statistisk og på baggrund heraf beregnes normer, som indsættes i den næste generation af prøven i form af de velkendte C-værdier.

Normer fungerer således som referencegrundlag for fremtidig anvendelse og fortolkning af prøverne.

Gratis deltagelse

Når vi laver normindsamling er det gratis at deltage. Vi bruger kun elevernes anonymiserede resultater.
De indsamlede data bearbejdes statistisk og på baggrund heraf, beregnes normer som indsættes i den næste generation af prøven i form af de velkendte C-værdier.

Normer fungerer således som et referencegrundlag for fremtidig anvendelse og fortolkning af prøverne.
Du får stadigvæk en rapport for hver elev samt en samlet for klassen.

Igangværende normindsamlinger: